Kasih-sayang tiada batasnya...hari ini hilang, esokkan menjelma...

Saturday, December 25, 2010

Rutin Hari Jumaat


Baju anak-anak yang baharu selesai dilipat mengikut kategori



Baju-baju yang telah dilipat tadi disusun pula di dalam bakul
(kena beli almari ni......tak muat dah.......)

Salam. Inilah rutin saya pada hari Jumaat............melipat kain baju yang telah dibasuh.
*
*
*
*
*
*
Kenapa Jumaat? Sebab hari lain terasa malas nak mengadakan 'kesempatan'untuk melipat kain baju ni......maklumlah hari bekerja......hari bekerja, saya hanya membasuh sahaja.
*
*
*
*
*
*
Keburukannya ialah..............sejam pun belum tentu habis melipat semua kain baju ni......manakan tidaknya...........saya melipat baju anak-anak sepasang terus........................
(terus padankan baju dan seluar)
*
*
*
*
*
*
Sebabnya ialah....jika abah anak-anak saya yang memakaikan baju mereka, HARUS ada baju dan seluar yang 'kahwin' !
*
*
*
*
*
*
Daripada saya sakit mata dan sakit hati, biarlah saya berkorban masa sikit.............
*
*
*
*
*
*
Apa pendapat kaum ibu yang lain?

2 comments:

  1. cantiknya lipatan... tapi kalau eden buat susun dlm bakul macam tue.. nescata.. 30 minit kemudian bila ank ambil baju pasti akn tumbang KLCC tue uwaaaaaaaaaa so eden letak dlm drawer je

    ReplyDelete
  2. Salam...lipatan yang cantik ni kan...ajaran kat Taayah dulu! Harus dipraktikkan...

    ReplyDelete