Kasih-sayang tiada batasnya...hari ini hilang, esokkan menjelma...

Saturday, December 25, 2010

Proses Pindah Bilik

Bilik tetamu merangkap bilik kerja saya

Bilik utama diberi susun atur yang baharu

Dahulunya bilik ini saya jadikan bilik stor tetapi kini ia boleh berfungsi sebagai bilik tetamu kedua

Salam. Alhamdulillah.....kini saya boleh bernafas lega kerana telah berjaya melakukan proses perpindahan bilik dengan jayanya pada masa cuti sekolah ini. Terima kasih kepada Encik Suami yang bertungkus-lumus membantu.....
*
*
*
*
*
*
*
Begitulah saya...........setiap kali cuti sekolah akhir tahun, saya harus mencari aktiviti untuk dibuat bagi mengurangkan rasa 'lamanya cuti'...........
*
*
*
*
*
*
*
Eh, minggu depan dah 27 Disember ya?
*
*
*
*
*
*
Dah nak kembali bertugas lah ni...........................semoga tahun 2011 akan memberikan saya lebih banyak kejayaan dan kecemerlangan dalam kerjaya, keluarga dan sahsiah diri.
*
*
*
*
*
*

"Ya Allah Ya Tuhanku, Ampunkanlah dosa-dosaku, dosa kedua ibu bapaku dan dosa seluruh ahli keluargaku....
Berikanlah aku ilmu pengetahuan yang luas, berdisiplin yang mulia, tubuh badan yang sihat.....
Panjangkanlah umurku dengan iman yang teguh.......
Murahkanlah rezekiku, rezeki anak-anakku........
Kurniakanlah aku anak-anak yang soleh dan solehah........"
- Amin -

Rutin Hari Jumaat


Baju anak-anak yang baharu selesai dilipat mengikut kategori



Baju-baju yang telah dilipat tadi disusun pula di dalam bakul
(kena beli almari ni......tak muat dah.......)

Salam. Inilah rutin saya pada hari Jumaat............melipat kain baju yang telah dibasuh.
*
*
*
*
*
*
Kenapa Jumaat? Sebab hari lain terasa malas nak mengadakan 'kesempatan'untuk melipat kain baju ni......maklumlah hari bekerja......hari bekerja, saya hanya membasuh sahaja.
*
*
*
*
*
*
Keburukannya ialah..............sejam pun belum tentu habis melipat semua kain baju ni......manakan tidaknya...........saya melipat baju anak-anak sepasang terus........................
(terus padankan baju dan seluar)
*
*
*
*
*
*
Sebabnya ialah....jika abah anak-anak saya yang memakaikan baju mereka, HARUS ada baju dan seluar yang 'kahwin' !
*
*
*
*
*
*
Daripada saya sakit mata dan sakit hati, biarlah saya berkorban masa sikit.............
*
*
*
*
*
*
Apa pendapat kaum ibu yang lain?

Persiapan Anak ke Tadika

Beg yang dibeli di Kompleks PKNS Bangi

Kasut Bata B First yang berharga RM 5 sepasang

Uniform (lelaki) Tadika Islam Permata Indah, Kota Perdana

Salam. Bertemu kembali. Tahun 2011 ini akan memulakan fasa baharu dalam hidup saya kerana tahun ini saya telah pun mempunyai anak yang bersekolah (walaupun tadika sahaja)!
*
*
*
*
*
*
Ia juga membawa maksud penghujung Disember 2010 ialah masa untuk melabur kepada anak bersekolah. Manakan tidaknya.....cuba teliti butiran di bawah :

a) Yuran Pendaftaran - RM 50

b) Bayaran Bulanan - RM 120 (Januari-November)

c)
Yuran Semester 1 - RM 100

d) Insurans/Kad Nama/Kad Laporan Kemajuan - RM 20

e) Uniform - RM 30 (sepasang tak cukup....beli dua)

f) T-shirt RM 10 (wajib pakai untuk senaman/riadah)

g) Buku/Bahan Pembelajaran - RM 180

h) Yuran Sukan - RM 40

i) Kertas Ujian/Kemudahan Sekolah - RM 100

j) Hari Graduasi - RM 40

Sesi persekolahan bermula Januari 2011 sehingga November 2011.
*
*
*
*
*
*
*
"Mak, pensil Along tak beli lagi!"
*
*
*
*
*
Saya beransur dululah.....anak dah panggil tu!
Wassalam.

"Tuntutlah Ilmu Walaupun......Kamu Sudah Tua!" (pesanan buat diriku)


*
*
*
*
*
*
Salam. Ya, benar....saya baru sahaja ingin menyambung pengajian ke peringkat ijazah pertama selepas 10 tahun menjadi guru. Bukanlah bermaksud sebelum ini saya tiada keinginan....tetapi saya harus menyelesaikan beberapa perkara dahulu.
*
*
*
*
*
*
Saya pernah berjanji kepada diri sendiri suatu ketika dahulu.....iaitu apabila saya telah menerima kenaikan pangkat dan anak saya sudah mula bersekolah, maka saya juga harus kembali belajar!
Insya-Allah, jika ini rezeki saya....doakan saya dapat menyambung pengajian, ya!

p/s : Terima kasih kepada Guru Besar, Pn. Norliah bt Hashim yang menyokong permohonan saya.....

(doakan juga agar saya tidak jemu untuk belajar)

Kasih-Sayang Dua Beradik

Adik sedang berbaring di atas belakang badan Along

Pelukan sayang daripada Adik kepada Along

Salam. Apa khabar? Lama tidak bersua di blog ini....maklumlah cuti sekolah....ada beberapa agenda yang lebih perlu diberi perhatian.
*
*
*
*
*
*
Cuti sekolah ialah masa berkualiti bagi saya dan anak-anak. Ketika inilah saya boleh menumpukan perhatian sepenuhnya kepada mereka.....anak-anak yang membesar dengan kasih-sayang ialah anak-anak yang cergas dan cerdas, Insya-Allah.*
*
*
*
*
*
*
Jumpa lagi, ya!