Kasih-sayang tiada batasnya...hari ini hilang, esokkan menjelma...

Thursday, December 31, 2009

Rumahku, Syurgaku








Salam.
Kata orang...rumahku, syurgaku....inilah dia rumahku.....walau kecil, namun masih memberi ketenangan kepadaku....tambahan pula dengan kehadiran heroku yang 2 orang itu....

Buat masa ini, aku akan mendiami rumah ini dahulu....Insya-Allah, jika ada rezeki....mungkin boleh memiliki rumah yang lain pula. Aku selesa dengan suasana kejiranan di sini....dekat dengan surau-upgrade jadi surau solat Jumaat, 80% jiran Melayu yang mesra.....lebih kurang macam suasana di kampung juga walaupun kami tinggal di apartmen....dewan serbaguna kat sini dah beberapa kali menjadi venue majlis kahwin....ada yang secara gotong-royong dan ada juga yang tempah katerer. Surau kat sini pun hidup....setiap kali masuk waktu solat, akan kedengaranlah azan......

Sekian.


2 comments:

  1. Cantik dan kemas rumah Ina..betul la tu rumahku syurgaku..
    psst..ingat saya tak?

    ReplyDelete
  2. salam emy.mestilah ingat...3 tahun di mppm. anak emy dah besar kan? saya selalu cakap kat diri sendiri...rumah kita, walaupun kecik....biar kemas dan sedap mata memandang...tak guna berumah besar tapi tak kemas....rimas!

    ReplyDelete