Kasih-sayang tiada batasnya...hari ini hilang, esokkan menjelma...

Sunday, May 9, 2010

It's Makan Time...


'Along, baca doalah....'
1 suapan untuk Along


1 suapan untuk Adik


'Mak....sedapnya !'

Salam. Ini gelagat anak2 ku ketika makan. Ya....makan mereka masih bersuap. Bukannya tak bagi diorang makan sendiri tapi lebih selesa bersuap....makan pun banyak, kurang bersepah.
*
*
*
*
*
Masa baca doa, si Adik dah berkali-kali sapu muka "Amin".......lapar sangatlah tu.....yang Along pulak kumat-kamit sama baca doa. Yang bagusnya, diorang akan ingatkan mak untuk baca doa bila dah menghadap makanan macam ni....
*
*
*
*
*
Menu Nasi Goreng Kerabu tu sangatlah simple sebab kami 3 beranak sahaja daripada hari Khamis lepas...abah diorang OS.
*
*
*
*
*
Wassalam.


2 comments:

  1. teringat aruah mak yang rajin melayan anak kakpah makan. Dengan pegang pinggan sebelah kiri, diikutnya kemana anak kakpah pegi. Anak kakpah kakngah yang no 2 tu. Lama-lama sebab dah ramai sangat anak, dia dah tak larat nak ikut dah.. haha..
    Begitulah selalunya bila kitorang balik kampung.

    ReplyDelete
  2. Satu suapan untuk along...
    Satu suapan untuk angah.....




    Suapan kasih sayang itu kelak akan menjadi pengikat kasih sayang....

    ReplyDelete