Kasih-sayang tiada batasnya...hari ini hilang, esokkan menjelma...

Sunday, March 21, 2010

Kalian Guna Rempah Apa?



Salam. Saja nak tahu korang guna rempah apa tatkala memasak kari, sup,kurma dll...........Aku guna rempah Faiza....dulu2 aku guna cap Adabi....tapi kurang kick sebab banyak kunyit....kari tak merah tapi kuning je.............lepas tu aku tukar guna cap Alagappa's......tapi arwah abah aku tak suka pulak..............dia selalu kata..."Kak long, dah tak ada rempah Melayu ke?"
*
*
*
*
*
*
Akhirnya, aku guna rempah cap Faiza ni....kali ni bukannya rempah Melayu lagi dah....rempah Tok Arab terus! Ada sekali tu aku buat gulai udang dgn kacang panjang guna rempah Faiza Raja Kari......bertambah nasi arwah abah......dia kata sedapnya gulai udang ni....guna rempah apa?
He...he...he.....aku pun kata, Rempah Tok Arab! Kalau buat rendang pun, aku guna rempah Faiza Raja Kari tu.....memang pedas, sedap dan cantik warna rendang tu nanti....
*
*
*
*
*
*
Selamat memasak

2 comments:

  1. salam lina,
    hang sebut arwah abah,bila abah hang meninggal??? Sakit apa???

    ReplyDelete
  2. salam, syani. abah aku meninggal pada 24/2/2009...kat sijil mati C.O.D tertulis hepartcrenal shutdown....bahasa kampungnya ialah kegagalan fungsi hati

    ReplyDelete