Kasih-sayang tiada batasnya...hari ini hilang, esokkan menjelma...

Sunday, March 21, 2010

Perlukah Penapis Air di Rumah?


Salam. Kalian guna penapis air tak di rumah? Tak kiralah yang murah atau mahal........
Aku guna penapis air jenama Rx Water sejak awal tahun 2008...........sejak itu, anak-anak aku memang kira tahan lasak dengan batuk atau selesema...........Alhamdulillah, walau berapa ramai pun kawan diorang kat taska batuk atau selesema, anak2 aku terselamat......
*
*
*
*
*
*
Selain itu, sistem pencernaan anak2 aku ni memang aktif bekerja..........maksudnya dalam sehari tu paling kurang pun mesti 2 kali diorang ni buang air besar.....kencing jangan cakaplah........
*
*
*
*
*
Mula-mula dulu memang rasa berat hati nak beli.....maklumlah harganya yang mahal ( dlm 2k jugak ni).......akhirnya aku beli jugak secara ansuran dengan koperasi ............
*
*
*
*
*
*
Paling tak tahan bila bersihkan batang penapis seramik tu...........seramik yg putih tu dah bertukar jadi macam warna tahi.........memang geli tau! Agaknya.....kalau tak ada penapis ni.....kotoran itulah yang aku minum kot?


3 comments:

  1. Salam,

    Ada sesiapa pernah pakai penapis bio-aura? Nak tanya pendapat sikit. Sila tgok blog ni jap.

    http://bio-aura-nano.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. salam, mariya.
    mana-mana penapis air pun sama je...
    cuma yang harganya mencecah ribu itu pastilah lebih elok berbanding yang berharga puluhan ringgit sahaja...
    berbelanja ikut kemampuan...

    p/s: ada jenama Rx-Water, Bio-Aura, Amway, Cosway
    ( yg ini pasang terus pada kepala paip)

    ReplyDelete