Kasih-sayang tiada batasnya...hari ini hilang, esokkan menjelma...
Powered By Blogger

Sunday, March 21, 2010

Pandangan Peribadiku tentang FLL



Salam kembali....kini aku kembali menulis blog selepas tamatnya FLL dan sembuhnya aku daripada demam....
*
*
*
*
*
*
Haaa...........rasanya ramai dah tahu yang aku baru je kembali daripada pertandingan FLL di Pusat Sains Negara....bermacam-macam cerita dan pengalaman yang aku kutip sepanjang 2 hari pertandingan tersebut
*
*
*
*
*
*
Yang paling menyentuh hati aku ialah kebanyakan peserta pertandingan tersebut ialah anak che ya nun alif.....kenapa agaknya? Anak kita tak minatkah? Skolah kita tak mampukah?Bagi aku....pertandingan ini bukannya main-main....ia sebenarnya pertandingan yang memupuk minat rekacipta dan inovasi dari usia muda lagi.....melahirkan generasi kreatif,inovatif dan mampu bersaing.....
*
*
*
*
*
*
Sekalung tahniah untuk Maahad Tahfiz Tg Lumpur, Kuantan kerana berjaya membentuk 2 pasukan FLL....bangga aku melihat anak muslim yang bertudung litup dan berkopiah bertanding dengan anak2 che ya nun alif....biar mereka tahu......Islam pantang dicabar....
*
*
*
*
*
*
*
Kalaulah tak ada penyertaan paksa rela daripada team Putrajaya, memang FLL ketandusan anak bangsa kita.....penyertaan team lain banyaknya daripada anak che ya nun alif dan anak kaf lam ya nga......

No comments:

Post a Comment